Focaccia bílá a celozrnná

Koukali jsme na videa S Italem v kuchyni a já si usmyslela, že upeču focacciu (čti fokáču, snad mě nějaký rodilý Ital nezabije za výslovnost). Jelikož ale bílé pečivo moc nemusím, udělala jsem jednu bílou a jednu celozrnnou. Otestovali jsme je pak obě a mám nakázáno od pana F. péct jen celozrnnou. Recept je půl kostky droždí na cca půl kila bílé hladké mouky, tak já rozdělala droždí ve 400 ml vlažné vody, následně půlku nalila do mísy a půlku do papiňáku a smíchala s bílou hladkou a vedle s celozrnnou hladkou.
Každá mouka saje trochu jinak, tak si ji přisypávejte postupně. Z bílé se těsto vypracuje mnohem snáz, z celozrnné je to pracnější, více lepí a je těžší. Nechte vykynout pod utěrkou někde u kamen. Pak jen přehoďte na plech vystlaný pečícím papírem, polejte olivovým olejem a špičkama prstů dělejte ďůlky a roztáhněte to tak, aby to bylo centimetr dva vysoké, a zvrchu posypte nejlépe hroubou mořskou solí. U celozrnného těsta není v postupu rozdíl.

Testování dopadlo tak, že focaccia z bílé mouky byla nadýchanější, zato celozrnná je prostě pro nás chuťově lepší! O dva dny později už bylo zaděláno znovu, tentokrát jen na celozrnnou, ale nechala jsem těsto kynout mnohem déle, pak hodila na pekáč, a znovu nechala ještě kynout. Byla o poznání nadýchanější. Příště ji upeču s olivami a nebo s rozmarýnem!

Žádné komentáře:

Okomentovat